torsdag

MIN ADVENTSKALENDER TILL JOELE MITT BARNBARN .LUCKA NUMMER 1

Min brorsdotter Eva hade broderat en så fin ADVENTSKALENDER till sin son Filippo.Jag lånade hennes mönster och av dem har jag använt vissa.Jag har använt mig av DMC:S metallgarner och vanliga för att få dom att se lite julaktigare ut.
Ni kommer att få en kalendernummer varje dag nu i 24 dagar+1 så det blir 25(mitt barnbarn bor i Italien och där är julafton den 25e.
Jag har valt att brodera och klistra mina broderier på kartonger som jag köpt hos PANDURO(sök askar).Och klistrat juliga glittriga band runt.Se bilden nedan.
Mönstren finns bland juletiketterna om jag inte hänvisar med en länk.Annars kan ni söka egna mönster.
Kartongerna ska hänga i en vacker girlang i Joeles fönster.
Ett band klistras fast på insidan av locket och knyts med en rosett runt girlangen.
Min dotter har köpt en fin kartong som de ska förvaras i .Jag levererade de färdiga i oktober till Italien och Villa Cortese och är nu snart klar med alla.
Lycka till med era ADVENTSKALENDRAR.
Visa gärna era korsstygnsbroderade kalendrar.