onsdag

Glasögonfodral med dalahäst och Matrijoska i korsstygn


Häromsistens var vi ute på landet och besökte en magisk plats i närheten av Pavia. När vi var på väg hem märkte jag att jag inte hade mina glasögon längre....hjääälp!!!! Så 2 dagar efteråt åkte vi de 10 milen tillbaka för att leta reda på dem.
För att det skulle föra tur med sig gjorde jag ett glasögonfodral under tiden och det funkade!!! När vi kom fram till det ställe vi hade suttit och ätit vår picnickorg låg de där, platta som en pannkaka, men jag fick tillbaka mina älskade glasögon (jag är som ni märker barnsligt förtjust i dem ;))


Jag gjorde en av dessa Matrjosjkorna på ena sidan och en dalahäst på andra. Jag fodrade med jeanstyg och lite stoppning och satte dit en tryckknapp (kanske det vore bättre att stänga det på ett annat sätt men jag hade ju bråttom att få det klart...ehrm...)



Min lilla Dalahäst"samling" ;) Visst blir de läckra i olika färgkombinationer?


2 kommentarer:

  1. jättefina , var kan jag hitta dalahäst mönstret?

    SvaraRadera
  2. Ohhh...tack så Jättemycket!!!!! Det var verkligen snällt. nu ska jag ge mig på den och jag skickar en bild.

    SvaraRadera